Kup bilety
Kalendarz
ABOLICJA CZASU. 2 spektakle "TEOHIPHIP" oraz "Sanatorium"

W ramach tego wydarzenia zaprezentujemy dwa spektakle grane jeden po drugim, które połączy motyw czasu. Pierwszym spektaklem będzie "TEOHIPHIP" wg "Podróży 20" z "Dzienników gwiazdowych" Stanisława Lema, drugim "SANATORIUM" wg prozy B. Schulza. Obowiązuje jeden bilet na całe wydarzenie.
„TEOHIPHIP”
wg „Podróży 20” z „Dzienników gwiazdowych” Stanisława Lema
Scenariusz: Ewa Ignaczak
Reżyseria: Grzegorz Kujawiński
Obsada: Marek Kościółek, Bartłomiej Sudak, Krystian Wieczyński
Naprawić, oczyścić, wyregulować i przede wszystkim uporządkować historię człowieka!
Właśnie takie są główne cele programu TEOHIPHIP, czyli Telechronicznej Optymalizacji Historii Powszechnej Hyperputerem, którego szefem w XXVIII wieku zostaje gwiezdny podróżnik - Ijon Tichy. Zapraszamy do uczestnictwa w burzliwym rozliczeniu i podsumowaniu efektów tego projektu w ramach Ósmego Światowego Kongresu Futurologicznego. Dyskusja naukowców ujawni katastrofalne porażki tego szeroko zakrojonego programu i równie tragiczne sposoby ich poprawek, pojawią się też próby znalezienia winnych i ich sprawiedliwego ukarania. Nie będzie to jednak łatwe, bo jak zdyscyplinować kogoś za nieprzemyślaną ewolucję ziemskich zwierząt?
Spektakl Grzegorza Kujawińskiego stanie się fascynującą podróżą przez historię ludzkości, odpowie na pytanie, dlaczego nasza historia wygląda tak, a nie inaczej i w przekonujący sposób pokaże, czym grożą zabawy w Boga.
Zabawny, lekki i pouczający spektakl to idealna propozycja na sobotni wieczór!
Sanatorium
na podstawie prozy Brunona Schulza
Scenariusz i reżyseria: Ida Bocian
Obsada: Małgorzata Polakowska, Jakub Kornacki
Światło: Marzena Chojnowska
W tym sanatorium obowiązuje inny, równoległy do rzeczywistego czas. Przeszły? Przyszły? Teraźniejszy? Symultaniczny czy asynchroniczny?
Widzowie, wraz z Jakubem wybiorą się w podróż do tego osobliwego i położonego na uboczu rzeczywistości przybytku, w którym pobyt stanie się wędrówką po własnej pamięci i wyobraźni. Tutaj granica między rzeczywistością a urojeniem nie ma żadnego znaczenia; wszystko jest potencjalnością, która umożliwia ucieczkę od rutyny i szarości.
W przedstawieniu Teatru Gdynia Główna, zasugerowana atmosfera prozy Schulza wciąga widzów metafizyczną głębią, a oniryczny i poetycki charakter opowieści ma za zadanie uruchomić predyspozycje do znajdowania osobistych interpretacji i kontekstów.